Fingerfoodballs

Iedereen heeft wel eens trek in snacks, jammer genoeg zijn deze vrij ongezond. Scelta Mushrooms heeft daar verandering in gebracht met de Fingerfoodballs. Dit zijn een gezondere variant op de bitterballen, vlammetjes en frikadellen in sportkantines en businessclubs.

Na een stuk of drie jaar van ontwikkelen zijn er zes combinaties over gebleven: champignons, broccoli met champignons spinazie met champignons, zuurkool met Dijon-mosterd, ratatouille, en rode kool met saté.

De snacks bevatten minder zout, vet en calorieën en bevatten geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Ook zijn ze geschikt voor vegetariërs.

Ik ben een enorme bitterbalfan, een van de slechtste redenen om geen vegetariër te worden is wel: Dan kan ik geen bitterballen meer eten. Deze fingerfoodballs zijn een goede stap de richting van vegabitterballen op. Ik kan niet wachten tot ze in de winkel liggen en ik ze kan uitproberen!

Natuurlijk blijft Scelta Mushrooms wel bij de basis, door veel champignons te verwerken in zeker drie van de fingerfoodballs. Champignons bevatten natuurlijk veel eiwitten en zijn bekend als goede vleesvervanger.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

2 Responses to Fingerfoodballs

  1. Marijke says:

    Ik heb wel eens een variant gemaakt op de aardappelkroket door ipv aardappelpuree er hutspot in te doen. Ook erg lekker!!! 🙂

  2. Marijke says:

    Overigens… rode kool met saté lijkt me bijzonder vies!

Geef een reactie

