Slakkenkroketten

Vorige week was ik op de Gastronomiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Veel lekkere producten die werden aangeboden aan de gastronomie experts, koks en horecaondernemers. Een leuke innovatie vind ik toch wel de Slakkenkroket. Waar menig Nederlander de neus optrekt voor alleen al het woord slak, was ik toch erg benieuwd. In alle eerlijkheid heb ik nooit slakken gegeten, dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. In Frankrijk en de rest van Europa zijn slakken een delicatesse. In Nederland willen we er toch niet aan. In de Metro van vandaag stond dat de Nederlanders per jaar gemiddeld 300 miljoen kroketten eten, wat neerkomt op 25 kroketten per persoon. Snackfabrikant Royaan produceerde deze cijfers ter ere van de week van de Croquet.

Met deze combinatie hoopt de man achter dit idee, Aad Mostert een nieuwe markt aan te boren in Nederland. In een kroket van 30 gram zit anderhalve slak verwerkt. Met de gastronomiebeurs probeert de Slakkenkroket op de kaart van verschillende restaurants te krijgen. De huidige kroket is nog een kleine snackvariant, maar de grote komt ook zeker nog op de markt.

Mijn eerste indruk was: Erg lekker, goed gekruid, lekkere ragout. Hij is een beetje van de kleine kant nog. Deze kroket stampen we nog niet op de boterham, tenzij het er twee zijn. Wanneer ik het zou proeven zonder dat ik wist wat erin zat, zou ik het niet weten. Ik vind de Slakkenkroket zelfs lekkerder dan de normale kroket. Ik ben helemaal fan van de Slakkenkroket. De rest van Nederland moet maar wennen, volgens mij is het een stuk duurzamer dan een normale kroket.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

One Response to Slakkenkroketten

  1. AreyouShir? says:

    Ik kwam op je blog via WordPress. Leuke post – leuk idee om een moeilijk te verkopen product om te zetten naar een hier populaire snack. Ben benieuwd of het gaat lopen…!

Geef een reactie

