LIDL onderschat social media

Lidl kerstpakketMet de hashtag #luxevooriedereen bij Twitter, schenkt LIDL vijf voedselpakketten aan de Belgische voedselbanken. De supermarktketen dacht dat weinig mensen zouden reageren en dat ze iets van 500 pakketten van rond de €20 hoefden te schenken. In het pakket zitten tomatensoep, vol-au-vent met frieten, ijstaart en pralines.

Deze actie werd echter trending topic en in 24 uur zijn 1534 tweets geplaatst met de betreffende hashtag. Door de populariteit is de actie vanochtend om 8.00 stop gezet in plaats van de twee weken die het zou duren. Uiteindelijk heeft LIDL toegezegd 10.000 pakketten aan de voedselbank te geven, zoals ook te lezen in de link van onderstaande reactie.

LIDL heeft nu wel veel gratis publiciteit gekregen, dat is ook veel waard, straks gaan mensen meer naar de LIDL rond kerst. Op Twitter werden er al grappen gemaakt zoals door Jan Herregod “Gedroomde krantenkop van 24 december: Lidl failliet nadat het dacht even wat gratis promo te kunnen maken via Twitter”.

Ik ben benieuwd wat LIDL uiteindelijk gaat doen, fijne kerst, in elk geval voor de mensen van de voedselbank, en als ze in België over hebben, in Nederland zijn de pakketten ook meer dan welkom!

Advertenties

One Response to LIDL onderschat social media

  1. Meer uitleg hoe de actie heel snel viraal is kunnen gaan, vind je op de arrogante blog van @ransbottyn: http://blog.ransbottyn.com/post/37743743903/cain-robin-hood-ransbottyn-flikt-lidl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: