“Schokkende” bekentenis van Coca-Cola

Natuurlijk wist iedereen al dat het drinken van frisdrank bijdraagt aan overgewicht en obesitas en andere gezondheidsrisico’s. Wat een groot probleem is in Amerika, maar ook steeds meer Nederland. In New York wilde de burgemeester de grote bekers frisdrank verbieden, wat overigens niet gelukt is. In de nieuwe advertentiecampagne geeft Coca-cola aan dat het drinken van frisdrank niet goed is en op welke manier ze willen helpen om de situatie te verbeteren. 

In het reclamespotje van twee minuten geeft Coca-Cola aan welke maatregelen ze nemen om de situatie te verbeteren. Ze brengen kleinere verpakkingen op de markt, het aantal calorieën wordt vermeld op de voorkant van de verpakking, van de 650 frisdranken die ze aanbieden zijn er 180 low of no-calorie, de frisdranken die veel calorieën hebben, hebben allemaal een light versie op de markt. Ze geven aan hoe je aankomt, door meer te eten dan je verbrand etc. Ze willen ook aandacht geven aan innovatie en onderwijs. We zullen zien. Uiteraard is er een parodie op het filmpje verschenen..

Originele versie

Parodie

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: