“Schokkende” bekentenis van Coca-Cola
15 maart 2013 Plaats een reactie
Natuurlijk wist iedereen al dat het drinken van frisdrank bijdraagt aan overgewicht en obesitas en andere gezondheidsrisico’s. Wat een groot probleem is in Amerika, maar ook steeds meer Nederland. In New York wilde de burgemeester de grote bekers frisdrank verbieden, wat overigens niet gelukt is. In de nieuwe advertentiecampagne geeft Coca-cola aan dat het drinken van frisdrank niet goed is en op welke manier ze willen helpen om de situatie te verbeteren.
In het reclamespotje van twee minuten geeft Coca-Cola aan welke maatregelen ze nemen om de situatie te verbeteren. Ze brengen kleinere verpakkingen op de markt, het aantal calorieën wordt vermeld op de voorkant van de verpakking, van de 650 frisdranken die ze aanbieden zijn er 180 low of no-calorie, de frisdranken die veel calorieën hebben, hebben allemaal een light versie op de markt. Ze geven aan hoe je aankomt, door meer te eten dan je verbrand etc. Ze willen ook aandacht geven aan innovatie en onderwijs. We zullen zien. Uiteraard is er een parodie op het filmpje verschenen..
Originele versie
Parodie