Fashion & Food

moschino-aw1415-gummy-bearsTijdens de show van Moschino in Milaan kwam er wel een hele aparte collectie over de catwalk voorbij. De mode-ontwerper Jeremy Scott besloot verschillende verpakkingen van voedingsmerken te verwerken in zijn kleding. Het ontwerp dat het meest voorbij kwam was het logo de M van Moschino in hartvorm, die toch wel erg veel weg had van de M van McDonalds. Ook de kleuren, handtasjes en andere assecoires refereerde naar dit fastfood merk. Maar ook verpakkingen van Budweiser, Gummy bears, ontbijtcereal, zoutige snacks, kaassnacks, een koeienmotief en Sponge Bob kwamen voorbij.

Dit geeft een licht en luchtige smaak aan de modeshows. Daarnaast is het een leuke cross-over van Fashion & Food. Ik vind dit er erg grappig en vrolijk uit zien. Het is vrij origineel om dit soort kleren te maken. In de winkels heb ik wel eens het ontwerp, Campbell’s blikken van Andy Warhol op een jurk gezien, maar dit is toch weer anders en nieuw.

Ik weet niet of Jeremy Scott toestemming heeft gevraagd aan de betreffende producten en merken om deze te mogen gebruiken in zijn collectie. Dan kan het altijd nog een aantal kanten op gaan. Of de producenten maken bezwaar, of ze vinden het een verkapte vorm van reclame voor het product. Hoe wel het natuurlijk om een totaal ander product gaat, dus dan is plagiaat misschien moeilijker, omdat Moschino niet een product kopieërd, maar alleen gebruikt. Deze jurken zijn niet voor de reguliere verkoop.

jeremy-scott-moschino-aw14 MOSCHINO Moschino aw14 jeremy scott mfw DECOR 1 moschino-sweets moschino3

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: